Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-11, 17:18   #9
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør dere i situasjoner der dere ikke kan planlegge og lage mat fra bunnen?

Siden jeg er så "heldig" å ha diabetes, ser jeg ikke disse problemene siden jeg ikke kan falle for fristelsen til å "glemme" at jeg går på lavkarbo hverken når jeg er på besøk, handletur eller kafèbesøk.
For meg er altså disse problemene ikke-problem, og jeg tror det hele har med innstilling å gjøre. Man må bare være fast i holdningen, og da vil man helt naturlig bli flinkere til å planlegge.
Jeg passer på å ha lavkarboknekkebrød tilgjengelig (har en box stående i bilen og en hjemme). I krisefall kan jeg gnafse i meg noen slike helt tørre, eller jeg kjøper meg ei tube ost og bruker det på knekkebrødene.
På kafèbesøk spiser jeg av og til en omelett uten brød, eller så drikker jeg bare kaffe med fløte.
Er jeg på besøk, drikker jeg også vanligvis bare kaffe med fløte. Er det middagservering på gang spiser jeg kun det som er bra for meg og hopper galant over poteter, pasta, ris og dessert/kake.