Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-11, 19:19   #10
mysil
Medlem

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 44
mysil er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør dere i situasjoner der dere ikke kan planlegge og lage mat fra bunnen?

Hvis jeg veit at det blir hektisk en periode, eller f.eks legges inn på sjukehus, så steiker jeg opp osteknekkis og har med meg i veska. Da er det bare å bytte pålegg over fra brødskiver, eller å kjøpe ei pakke pålegg på butikken å slenge på knekkisen. Jeg har også tatt med meg knekkis når jeg har dratt på besøk der jeg veit det blir eting. Nå har familien en pakke fiberrik stående i tilfelle jeg skulle dukke opp
Blir jeg sulten når jeg er ute på shopping og sånt så kjøper jeg omelett eller kjøttkaker i varmmatdisker, salater eller omelett uten brød, egg og bacon uten brød på kafe.
Skal jeg reise langt så passer jeg på å eta en kraftig frokost som metter i 6-7 timer.
Siden jeg har en mage som klikker fullstending (diare) om jeg eter høykarbomat og har insulinresistens så opplever jeg ikke dine situasjoner som problematiske, må bare planlegge litt for å unngå å bli dårlig Jeg har holdt på i 7 mnd og har enda ikke kommi opp i en situasjon der jeg MÅ ty til høykarbo, det finnes alltids et lavkarboalternativ i en eller anna form

mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat