Hvis jeg veit at det blir hektisk en periode, eller f.eks legges inn på sjukehus, så steiker jeg opp osteknekkis og har med meg i veska. Da er det bare å bytte pålegg over fra brødskiver, eller å kjøpe ei pakke pålegg på butikken å slenge på knekkisen. Jeg har også tatt med meg knekkis når jeg har dratt på besøk der jeg veit det blir eting. Nå har familien en pakke fiberrik stående i tilfelle jeg skulle dukke opp Blir jeg sulten når jeg er ute på shopping og sånt så kjøper jeg omelett eller kjøttkaker i varmmatdisker, salater eller omelett uten brød, egg og bacon uten brød på kafe. Skal jeg reise langt så passer jeg på å eta en kraftig frokost som metter i 6-7 timer. Siden jeg har en mage som klikker fullstending (diare) om jeg eter høykarbomat og har insulinresistens så opplever jeg ikke dine situasjoner som problematiske, må bare planlegge litt for å unngå å bli dårlig Jeg har holdt på i 7 mnd og har enda ikke kommi opp i en situasjon der jeg MÅ ty til høykarbo, det finnes alltids et lavkarboalternativ i en eller anna form