Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-11, 11:11   #36
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

MUK lages enda oftere av kylling. Så det utelukker ikke noe som helst.
kebab fri for MUK = Kebab av kjøtt, ikke farse.

Jovisst kan vi velge å spise MUK, men poenget mitt som forbruker er at jeg vil ha et valg. Jeg vil vite hva jeg spiser. Jeg vil at maten skal merkes med hva den virkelig inneholder. Det er hele poenget. Det finnes så mye juks med maten idag. Juks som er igangsatt kun for å tjene penger.

Klart det er fint at vi utnytter hele dyret, men det gjorde vi da før i tiden også, uten å jukse! Dengang kunne man kjøpe lungemos av innmat, ikke av gamle pålegsrester som i dag. Sylte var laget av kjøttet fra grisehode, i dag er det like mye kyllingrester som gris i sylta. Vi har krav på renest mulig mat, og er den ikke ren har vi krav på å få vite hva det er vi spiser.

Signerer på dette jeg og sier meg helt enig. Matvarer som det er MUK i skal faktisk merkes, men jeg har opplevd gang på gang å finne beinbiter i bl.a. kyllingkjøttdeig som ikke er merket med MUK.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat