Tråd: Fett foredrag
Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-11, 14:13   #38
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Fett foredrag

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Fint å høre at du har opplevd det. Til meg har det gått motsatt veg. Både styrken og sprinten har blitt dårligere (styrke ned ca 10% på uendret kroppsvekt, men jeg trener mengdetrening og endel langsprint, men maksstyrke er også redusert selv om jeg trener likens) etter at jeg reduserte kraftig på karbo for noen måneder siden så kan hende vi fungerer litt forskjellig. Bruker også lengre tid på å hente meg inn etter styrkeøkter (trener mye mengdetrening med stor totalbelastning), noe som trolig har med glykogenlagre som ikke fylles så raskt (ofte jeg trener opptil flere ganger om dagen da.) Utholdenhetstreninga går dog bedre, både løping og roing, men så langt har jeg ikke særlig tro på lavkarbo ift styrke for min egen del selv om det tydeligvis fungerer ypperlig for andre Lavkarbo er verdt det allikevel siden jeg har bedre humør og mer overskudd.

Kan jeg få spørre hvor mye karbohydrater du spiser? Jeg har oppdaget for min del,at over 60 gram, så reduseres utholdenheten og styrken,mens under 30, så er den på sitt største.
Grunnen til det er at på over 60,reduseres for min del fettforbrenningen, men samtidig er det for lite karbohydrater, slik at det blir hverken fugl eller fisk.
Heldigvis for meg, fikk jeg kun et svar av Andreas Eenfeldt, da jeg spurte ham på et kurs hva jeg skulle gjøre for å få best mulig fettforbrenning. "Spis inte kolhydrater, tvinga kroppen at bruka fett" var svaret. Jeg gjorde som han sa, grønn som jeg var, og gikk på 85 % fett og 15 % protein i mange mnd. Skal si jeg fikk ordnet med fettforbrenningen Tror nesten kroppen glemte hvordan det var å bruke glukose - men for en fart jeg fikk opp på treningen.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat