Sv: SINNsykt snopetrang idag - dag 3
Jeg er også sukkerjunkie... jeg har i tillegg spise nesten bare kh de siste 2 mnd rett og slett fordi jeg har hatt 3 uker med feltarbeid, 2 uker med intens eksamenslesing og masse innleveringer innimellom dette som også har gitt meg ekstremt lite tid til søvn. Jeg levde på sjokolade, brødskiver, kantinemat (dvs rundstykker, kaker osv) og kaffe fra slutten av april til 10 juni (siste eksamensdag).
Jeg begynnte på lavkarbodiett for 3 dager siden og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg IKKE har søtsug!!! jeg har spist bare 2-3 måltider om dagen, pøst på med fett, så jeg faktisk til tider har vært kvalm, men føler overhode ikke behov for søtt.
Kaffe med fløte, en dæsj rømme på omeletten eller å kose meg med cottage cheese er faktisk søtt nok
Dette er helt fremmed for meg og fornuften stritter voldsomt imot, men vekta har flyttet seg hele 4 kg på 4 dager, så jeg kan ikke forstå at det er feil...
Jeg har droppet ALLE karber da.... dvs, så langt det lar seg gjøre. Jeg spiser bare kjøtt, fisk, egg, ost og fete meieriprodukter og en del grønnsaker og drikker masse vann og litt kaffe.
I kveld er jeg alene her hjemme siden samboeren er på sommeravsluttning på jobb, så da skal jeg unne meg bringebær med noe attåt, enten youghurt eller cottagecheese eller rømme... (det siste er faktisk veldig godt om dere ikke har prøvd det ).
Jeg har ikke rørt hverken knekkebrød, brød, poteter, pasta, ris, lettprodukter eller noe annet det er søtsmak på uansett om det er søstet med sukker eller kunstig søtningsmiddel bortsett fra 2 glass pepsi max på skoleavsluttningen til sønnen min.
Jeg føler ikke for det heller fordi jeg hele tiden er mett.
Og om jeg føler at jeg sjesser på noe så gomler jeg i meg litt cottage cheese eller rømme, eller rett og slett tar en slurk fløte ... for det hjelper faktisk veldig... (du kan jo ta en kopp kaffe med fløte istedenfor)
|