Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-05, 08:03   #48
Nooria
Støttemedlem

Nooria sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av hønni

Jeg er småbarnsmor og er helt i mot kontantstøtten slik den er i dag. Om det hadde vært barnehageplasser til alle kunne kontantstøtten være et godt alternativ, men i dag er det mange som ikke har annet valg enn å motta kontantstøtten. KRF bruker antall kontantstøttemotagere som et tall på hvor mange som ønsker den. Hallo??? Og hva er 3500,-?

Jeg tror ikke det er noen sammenheng mellom barnehageplasser og kontantstøtten. Det er kommunene som er treige med å bygge ut barnehageplasser, mens det er staten som utbetaler kontantstøtten.

I f.eks. den kommunen jeg bor, blir ikke utbygging av barnehager prioritert til tross for at Stortinget har bevilget penger til det. Det er ikke automatikk i at kommunene bygger ut raskt selv om Stortinget vedtar og bevilger penger til det.

Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat