Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-11, 16:20   #25
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hva gjør dere i situasjoner der dere ikke kan planlegge og lage mat fra bunnen?

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Jeg har vel ikke opplevd at noen andre enn den eldste generasjonen (type mine besteforeldre i 80-åra) har blitt fornærma, og de blir det nettopp fordi de tror det de serverer ikke er bra nok for meg. Da har jeg forsøkt å forklare, og det har vel ikke egentlig trengt inn, men jeg kan ikke spise for deres skyld uansett. Alle andre jeg har delt det med, har forstått og godtatt, og gjort tilpasninger for meg. Det er ikke all verdens som skal til alltid. Hvis du allikevel er superredd for å fornærme noen, så foreslår jeg at du sier du er allergisk. Ingen blir fornærma av det.

jammen det er netopp her problemet er.... Svigerforeldre fx...
De er riktignok ikke 80, men svigerfar er 70 og svigermor noen år yngre, men veldig gammelmodig akkuratt på den måten. (ellers kan hun være veldig ungdommelig i hodet, men akkuratt på dette punktet er alt annet enn å "spise det man får servert og gjøre så godt man kan for å si at det er det beste man noensinne har smakt" frekt...
og mine egne foreldre er 70 og 77...

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat