Sv: Historien til Renee Williams, 400 kg
Jeg tror litt av problemet er at anser overvekt som ett problem, og ikke en konsekvens av mange ulike problem. Overvekt kan jo komme av alt fra psykiske problemer til hormonforstyrrelser til latskap til gud vet hva. Jeg var supertynn i alle år frem til jeg ble gravid. Etter det klarte jeg ikke gå ned. Jeg prøvde alt! Men sukkersuget satt i, jeg MÅTTE ha mat hele tiden..
Etter lavkarbo så ser jeg jo det, jeg spiste feil, jeg stresset kroppen og psyken. Men sånt er umulig å se når man står midt i bobla og ikke har kunnskapen.
Jeg er nok en man vil kalle en "sterk person" jeg har selvkontroll og selvdisiplin så det holder, så jeg klarer finfint å holde dette kostholdet konsekvent. Men jeg sliter ofte når jeg er ute, og ALDRI finner mat jeg kan spise, sånn kjapt. 7-11, deli de luca, u name it, ingen kan tilby meg noe kjapt, om jeg ikke kjøper en pølse uten brød/lumpe...
For alle de som ikke klarer å være så innmari supersterke hele tiden skjønner jeg at det er vanskelig å holde vekta, spesielt om de ikke har den kunnskapen om mat og kost som jeg føler meg heldig nok til å ha fått.
|