Sv: Noen innspill på dagsmeny?
Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.
Hei,
Hvor er grønnsakene…? og fettet…?
For de som velger å kjøre egenkomponert lavkarbo er det spesiellt viktig at de vet hva de driver med. Et lavkarbo kosthold handler ikke bare om å kutte kh men også å velge riktig kh samt ft man skal ha en så optimal ordelingen av kh, proteiner og fett som mulig. Du sier heller ikke noe om hvor mye du drikker pr dag, husk at de to vanligste nybegynnerfeilene er for lite fett og for lite vann.
Dersom kh kvota di kommer fra hovedsakelig fra rugsprø, meieriprodukter, nøtter og bær så bør du nok revurdere kostholdet ditt. De fleste av oss på lavkarbo kosthold er av den formening om at barer ikke må anses som måltidserstattere kun krisemat eller som godteri en sjelden gang.
I og med at du ønsker å ligge på 50-60 kh pr dag så anbefaler jeg at du i alle fall leser boka ’Bedre uten brød`. …og ut i fra det jeg leser mellom linjene så vil jeg anbefale deg å lese deg opp på Fedon da han ligger i øvre skiktet på lavkarbo skalaen.
De alller, aller fleste merker helsemessige forbedringer på lavkarbo, ikke bare på ketogent kosthold. Når det gjelder celluitter så kan jeg ikke uttale meg da jeg selv aldri har vært plaget med det.
Hvor mange lidelser kan lavkarbo kurere?
Grønnsaksretter og –tilbehør til middag (samletråd)
Drikker 2-3 liter vann om dagen...hvorfor skal jeg revurdere kostholdet om jeg tar karbokildene fra rugsprø, grønnsaker og nøtter? Egenkomponert diett handler vel også om å finne måten man trives med selv? Jeg klarer ikke bare spise masse fett. Blir fysisk dårlig av det. Derfor ville jeg bare forhøre meg om det var noen som hadde forsøkt vektnedgang på samme måte som jeg gjør nå Men, takk for svar Skal også se på bøkene du nevnte...Takk takk
|