Sv: Dolse Gusto kaffe?
Opprinnelig lagt inn av mayeliz, her.
Infoen står på pakkene til den enkelte varianten :-) De sorte kaffetypene står det ikke noe på, men de inneholder heller ikke verken fett, karber eller annet av betydning for lavkarbo kost :-)
Aroma, intenso eller annen sort kaffe med fløte, er ikke i nærheten av f.eks en Dolse Gusto Latte Macchiato - så det er dessverrre ikke et alternativ for meg...
Får nok bare prøve meg frem... for vil gjerne fortsette med kaffen min ,-)
Latte macchiato er jo bare bittelitt espresso og masse melk. Så lag deg espresso og ta masse fløte i (eventuelt også vann)?
Moren min elsker sånn sukkerkaffe som man kjøper i pulverform. Enten det er med vaniljesmak, karamellsmak, sjokoladesmak eller hva det nå er. Jeg sa til henne at jeg skulle prøve å lage en sunnere versjon og se om hun likte den. Eggemelk med pulverkaffe, søting, vaniljepulver og en dæsj fløte i på slutten var bedre enn enn den hun kjøpte. Til og med med pulverkaffe altså! Jeg brukte pulverkaffe fordi jeg ikke drikker kaffe, så jeg gadd ikke å brygge til henne.
Jeg pleier å lage kakaoversjon med kanel. Eggemelk, kakao, vaniljepulver, søtning og en ceylonkanelstang til å røre med. Og av og til litt fløte. Mmm! Smaker helt herlig synes jeg! Vanlig kanel går jo selvfølgelig også siden ceylonkanel er vanskelig å få kjøpt i Norge. Men det er mye mindre giftstoffer i ceylonkanelen.
Så: eggemelk + espresso. Søtning hvis du vil ha. Ferdig.
Det er ikke sikkert at du synes det er en fullgod erstatter, men jeg ville gitt den en sjanse i alle fall. Men det er ikke noe du kan drikke på hele dagen. Den metter veeeldig. Det er rett og slett et måltid.
Sist redigert av Supera : 20-06-11 kl 00:08.
Årsak: skriveleif
|