Sv: Er du i balanse? Om omega 3 & 6
Bittorres: Vi er nok temmelig enige allikevel, beynte å stusse på kilden din jmf det du skrev som heipådu korrigerte og var derfor jeg lurte litt ift noen av dine påstander Ja, Udo`s choice er bra, men jeg mener man burde laget det med tanke på dagens ubalanse, evt laget en annen utgave med mer omega 3 og mindre omega 6 siden flere sliter med lite omega 3 enn omega 6 (dog er som vi snakket om kildene til omega 6 som mange bruker i dag langt fra optimale). Jeg personlig bruker jo mye hampolje som på mange måter ligner på Udo`s (hampolje er en av få oljer som inneholder endel SDA og GLA), men er billigere og smaker i mine øyne bedre (god nøttesmak), dog er det vanskeligere å få tak i. Jeg inntar mye annen omega 3 og er allerede i balanse, mens hos en person med 1:20 balanse vil ikke Udo`s eller hampolje rette opp i særlig grad desverre.
Høres ut som Lars og Bjarne er enige om det meste foruten av Bjarne er mest tilhenger av det marine, mens Lars er mer for ALA, selv om begge 2 elsker omega 3 på hver sin måte 
Helt enig i at fisk ikke skal lukte tran, jeg gir småttisene hjemme hos meg tran av og til, men kaster flaska om det lukter tran eller gir særlig ettersmak. Møller sin bruker å være kurrant, men har vært borti noen som ikke var bra, lofottran eller noe. Når jeg gir det det er det mtp A og D-vitamin, selv om jeg for det meste gir vesla f.eks kokt laks med brokkoli og saus med grønn olivenolje eller markell i tomat. På fiskefrie dager får hun stort sett lakseolje eller selolje og d-vitamindråper (koster svært mye mer enn tran så hender jeg bruker tran da).
Hvorfor spiser du ikke nøtter forresten?
|