Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-11, 18:02   #1213
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Åh, for en dag. Blåmandag er ikke nok deskribtiv.
Måtte avreagere når jeg endelig kom hjem. Spotify på mobilen, øreplugger i og sang fra full hals og lunger. Det var godt. Fikk energi til å ta oppvasken og samtidig vaske litt rundt på kjøkkenet. Er bare to dager til stormåsen kommer.

Bare kjærlighetsklisj-sanger, og ansiktet Hans var foran meg hele tiden.
Jeg vet ikke hvor lenge jeg må prosessere alt som har skjedd? Tar det lang tid? Vurderer dra til lege å få noen tabletter som kan hjelpe meg sovne raskere ut all tenking og gråting. Kan tvinge meg selv til å tenke på andre ting, men da anstrenger jeg meg så innmari at jeg blir våken igjen. Eneste måten jeg faller til ro på er å gå gjennom ting i hodet om og om igjen. Og det gjør så fryktelig vondt.

Trodde jeg var immun mot slike ting. Jeg som er så hardhudet, arrogant og streng. Bare en liten pusling, tydeligvis. Alt dette trekker meg ned i en tilnærmet depressiv state of mind, takket være tabletter (er bipolar), så når jeg ikke topp-og bunnpunkter lengre. Tok meg to dager for å tvinge meg selv til å gråte. Bare for å føle.

Jeg er så distre. Klarer ikke konsentrere meg om maten. Jeg tenker på Han og blir uvel. Svimmel. Det gikk fint fram til jeg så ham på lørdag. I en måned har jeg hatt det greit. Eller, greit nok.

Hvordan hopper jeg på hesten igjen matmessig? Konsentrasjon? Motivasjon? Inspirasjon? Hele helga ødela jo ALT. Ikke at jeg angrer på den, men jeg blir så sinna og frustrert over meg selv.

Unnskyld for et nitrist innlegg fra denne kanten, men nå trenger jeg dere damer.

Kjære skjønne Pruttilutt : Aller først, fra en som har vært igjennom litt av hvert med menn: De fleste av dem er faktisk ikke verdt det: Alle disse følelsessvingningene våre, vurderinger om hva vi skulle ha gjort, hva vi ikke skulle gjort, det at vi tar på oss skylda for alt som egentlig ikke er vår skyld, kvaler, samvittighet, selvforakt, tvilen på vår egenverdi. DU er et fantastisk menneske, du har så mye å gi, du har så stor verdi for alle i livet ditt - inkludert oss her inne. Hold fast ved det, kom i kontakt med det du har dypt der inne, som vet hvor viktig du er for sååå mange Ta gjerne en telefon eller inviter en vinninne eller noen som er viktige i livet ditt på besøk- de vil høre på deg, snakke med deg og hjelpe deg!

Når det gjelder mat: Du har sikkert abstinenser fra helga, du vet hvordan det er fra før, det gjør vondt både fysisk og mentalt etter en slik utskjeielse. Lag deg noe god FET mat. -Den rømmegrøten vi snakket om i går feks. vil gi deg ett skikkelig fettboost i dag og holde deg god og mett lenge. Føler du litt sug innimellom måltidene, så spis litt ost eller noe annet fett. Hold deg mest mulig unna karber til det værste her gitt seg. Etter ett par dager med riktig kost vil det føles myyyye bedre, det vet du. Opp på Og stor stor, stor klem til deg kjære venn

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat