Sv: Karber som teller og karber som ikke teller
Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.
Det er helt korrekt at det diskuteres i det vide og brede, ser ikke helt feilen i at det blir opplyst? 
Om du søker litt rundt her vil du se det er type sukkeralkoholer som det viser seg blir tatt delvis opp allikvel, flere har målt blodsukkeret etter inntak av ulike sukkererstatninger og har fått stigninger.
At du ikke får stigninger er kjempebra for deg, men desverre ikke noe som gjelder alle 
Hadde ikke ICE nettet her vært så tregt skulle jeg gjerne ha funnet dokumentasjon til deg, for den finnes 
en får stigninger i blodsukkeret av mye lavkarbomat også. Vi stiger i blodsukker av forskjellige matvarer, sånn er det bare og dermed ikke farlig og sånn at vi ikke kan spise dem. Det vi stiger veldig mye av bør vi holde oss unna, det er klart.
Men om en skal ta med alt som en og annen reagerer på så er vel egentlig snart alt NEI mat. Jeg synes vi kan forholde oss til det som er dokumentert og så får vi godta at vi alle er ulike, en regel er aldri uten unntak, men om vi skal dra det frem hver gang noen spør så blir det jo kjempevanskelig for nye å finne ut av ting, en blir bare forvirret av sånne svar som:
det diskuteres i det vide og det brede
eller
ja man får selv velge hvem man skal tro på
enten synes jeg man skal legge ut dokumentasjon på dette, eller i alle fall forklare hva det går i så den som spør etter hjelp kan skjønne hva det handler om, og ikke bare bli sittende med masse påstander som en ikke vet helt hvordan en skal forholde seg til. Det gjør en vanskelig sak enda vanskeligere synes jeg.
(men nå skled denne tråden egentlig helt ut og diskusjonen burde kanskje heller fortsatt i egen tråd så vi ikke ødelegger tråden?)
|