Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-11, 12:02   #2
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Makan til holdning

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Min kostholdsfilosofi er South beach. Men jeg har holdt meg til nokså lite karbo da dette har fungert supert.
Så stagnerte vekta og jeg kuttet all løken til middag for å se om det kunne gjøre utslag.
Men i går så tenkte jeg at jeg skulle gå på apoteket å kjøpe meg stix for å se om jeg er i ketose noe jeg i utgangspunktet overhode ikke har tenkt å være i. Så spør jeg apotek dama om de har. Jada sa hun men de er kjempedyre så det er ikke noe å kjøpe mente hun. Ehh... jammen jeg skal ha uansett jeg. Jammen sa hun det er farlig å være i ketose så det går ikke an. Nei sa jeg det spørs jo hvilken diett du går på osv. Joda men sånt er farlig og bør skje i samråd med lege.
Jeg begynte å bli nokså irritert da så sa jeg bare at jammen hva koster de da? 93,50kr. Åh var dem så billige sa jeg da vil jeg ha. Nei sa ho atter en gang, det er ikke noe å ha. Slik ble vi stående å kverulere. Så det siste hun sa når hun motvillig puttet den opp i ett nett til meg var, ja dette skal kun foregå i samråd med lege.

Jeg ble helt satt ut jeg. Nesten som om jeg skulle kjøpe narkotika eller noe sånt. Når jeg kom hjem så målte jeg og jeg er på den midterste lilla. HJELPjeg er jo i ketose. Så begynner jeg å kverne på alt denne damen sa da. Det er så farlig og jeg har begynt å kjenne på den minste ting.
Er det virkelig så farlig? Bør jeg sette meg ned å spise karbo slik at jeg går ut av ketose?
Huff fikk litt hetta jeg nå. Vekta står fortsatt still også. Men det kan jo ha med omstillinga å gjøre. Pluss at jeg har spist endel salt siste uka.

Ble i tvil på alt jeg nå....

Jeez.... nei, det er ikke farlig, og hu dama aner ikke hva hu snakker om.
Sett deg ned, pust rolig og slapp av. Har du bestemt deg for hvilken retning du har tenkt til å følge? I så fall, les boka og ta det med ro.

Inuittene og Masaiene er i ketose store deler av året, og har vært det i århundrer. De fleste er faktisk i ketose om morgenen fordi de har tømt kroppen for energi fra karbohydrater. Det er en helt naturlig tilstand, så du har ingenting å bekymre deg for.

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat