Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-11, 12:27   #7
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Makan til holdning

Damen har vel bare gått i den vanlig fellen og trodd at ketose var det samme som ketoacidose!
Ketoacidose er en syreopphopning i kroppen som rammen diabetikere når insulinnivået blir for lavt og blodsukkeret skyhøyt! Det er faktisk livsfarlig!
Ketosestiksene ble i utgangspunktet brukt av nettopp diabetikere for å sjekke akkurat dette!

Jeg hadde ketoner i urinen da jeg hadde en liten dia2- fornektelsesperiode. Med et blodsukker på 18 og skyhøyt karboinntak, var det nok ikke akkurat en uskyldig ketose som var grunnen!

Om man vil unngå slike konfrontasjoner, selges ketostiks i mange Meny- butikker som også har annet ketolyse- materiale som Boka og vitaminene!