Sv: Frukt og lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av Trj, her.
Ikke nødvendigvis fremstilles det som usunt, men de fleste forumbrukere er ute etter vektnedgang. Da er frukt dårlige valg på bekostning av mettende og næringsrike grønnsaker. Man kan ikke jamre over stopp i vektnedgangen og samtidig "unne seg". Jeg sier ikke at det er det som er tema i denne tråden, men jeg undrer meg stadig over manglende ønsket vektnedgang og "kan ikke leve uten"/utskeielse/sprekk.
I beste mening... 
Helt enig, men måten mange snakker/skriver om frukt kan tolkes til at frukt er en uting.
Skal man ned i vekt, så må man være forsiktig med frukt, på samme måte som man bør redusere på kilder til raske karbohydrater, og spesielt matvarer som kombinerer raske karbohydrater med mye fett, da disse er spesielt fetende.
Men frukt bør man ikke fokusere på før det andre er i boks. Å erstatte de andre nevnte matvarene med frukt er et godt steg i riktig retning, så kan man redusere mengden frukt etterhvert i prosessen.
Syting på manglende fremgang kan være irriterende ja. Spesielt om vedkommende ikke er villig til å redusere på det som holder han/henne tilbake (f.eks. et stort inntak av frukt). Er man ikke villig til å ofre noe for å få ønsket fremgang, så har man i mine øyne ikke rett til å syte over manglende resultater heller.
|