Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-11, 18:52   #4
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Demotivert nybegynner

Hei! Jeg startet på nært 125 kg med kostholdsendring. Etter en halvårsperiode på Reductil kom jeg meg ned til 106. Så ble tabletten forbudt og jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. Fra februar -10 til juli -10 gikk jeg opp til 111,3 kg, og da tok jeg nye grep. Hev meg på ketolysekuren etter råd fra fastlege, og har aldri angret siden. Med ketolyse har jeg gått ned snart 20 kg, til 92 kg.

De første grepene jeg kan anbefale deg å gjøre er å slutte sammenligne deg med vennene dine som går ned i vekt. Alle er forskjellige og kroppene takler ting forskjellig. Du må stå i mot fristelsene, tenk på helsa!
Fokuser på hvorfor du vil ned i vekt, sett deg små mål underveis som er overkommelige (ikke 5 kg innen 2 uker-typen) og mulige, eks. 115 kg uten tidsfrist. Har du noe du kan belønne deg med? Noe nytt i klesskapet? En tur til frisøren? Massasje? Fotpleie? Gjør dette til noe positivt!

Den maten du refererer til ville gjort meg gal. Det er jo ingen variasjon! Og joikaboller? Fyttikatta. Har du kommet deg inn i en måneds-tråd? Det er veldig hjelpsomt og motiverende å ha noen å snakke med, omså hverdagslige ting som berører deg i kostholdsomleggingen eller bare generelt. I den tråden jeg er har vi nærmest blitt en syforening...

Kanskje du kan lese litt i denne? Har noen oppskrifter også.
Husk at dette skal være noe du kan takle, ikke enda en bekymring.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat