Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.
Jeg ville ikke låst døren, tror ikke det er lov heller.
Om du er redd han skal falle ut av senga ville jeg lagt noe mykt på gulvet.
Nå er jeg sikkert ikke den rette til å uttale meg siden jeg har nektet å bruke både barnegrind og seler/babysafe til barna..........
Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.
Tror ikke det er lov å låse.. Men hva med å sette en stol der hvor grinda skulle ha vært?? En stol er jo et "lettere" stengsel enn en grind. Før i tiden brukte man jo sengehest på vanlige senger.
Ok, takk for svar.
Jeg stusser litt på at det er lov jeg også, det blir vel det samme som frihetsberøvelse.. Jeg heller bruker ikke seler eller lekegrind osv, eneste grinden som var i bruk er den som jeg nevnte over. En slik:

Men den er senket og fronten er av nå. Jeg er ikke redd for at han faller ut, men jeg legger nok ei myk gym matte under så han ikke slår seg dersom han skulle glemme seg. Det jeg mente var mest at han finner på å løpe ut av rommet om natten når vi også sover og ikke kan følge med. Vi har ei større seng som han skal bruke egentlig, men tenkte å teste dette en natt før vi bytter om mer permanent. Den andre sengen har sånn sengehest ved hodet og beina så barnet ikke kan falle ut.
Lignende denne:

|