Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-11, 19:23   #6
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Demotivert nybegynner

Hei! Som "mislykket slanker" vil jeg gi deg et par tips som egentlig ikke har så mye med lavkarbo å gjøre, men jeg ser du er litt i den kategorien jeg føler jeg tilhører, nemlig de som er overvektige mest av emosjonelle grunner og stress.

Det kan være vanskelig nok å motivere seg for å legge om kostholdet i utgangspunktet, men selv om man klarer det og alt går veldig bra lenge, så vil det på et eller annet tidspunkt være noe som gjør at du ikke klarer å holde på motivasjonen lenger. Dvs det er utrolig viktig å ta tak i følelsene som ligger bak!

Jeg gikk ned en god del med Atkins (omtrent likt ketolyse), men etter at ting skjedde i livet mitt som gjorde at det var vanskelig å konsentrere seg om (og praktisk få til) et lavkarbokosthold, gikk jeg opp igjen i en fryktelig fart. Ikke fordi jeg skeiet ut så voldsomt mye, men fordi kroppen da var så lite vant med å forbrenne karbohydrater.

Jeg har vært borte i mange kostholdsretninger, men i dag følger jeg ingen. Jeg prøver bare å ikke få i meg særlig mye melkeprodukter og hvetemel fordi det har vist seg at kroppen min ikke tåler det spesielt godt. Ellers prøver jeg å leve etter prinsippet "best mulig kosthold til enhver tid". Jeg tenker faktisk ikke lavkarbo i det hele tatt, fordi det å forby noen matvarer for meg fører til at jeg får mye mer lyst på dem enn jeg ville fått hvis det ikke var forbudt ...

Jeg pleier ikke å si dette her inne, for det er på en måte litt å banne i kirka - dette er jo et lavkarboforum og svært mange her mener at det er det eneste sunne kostholdet. Men jeg tror man skal være positivt innstilt og motivert for dette kostholdet hvis man skal ha suksess med det - og selv da må man jobbe mye med seg selv underveis hvis man har utfordringer av typen du og jeg har. Man kan gå ned mye, men man går fort opp igjen dersom ikke det andre er på plass

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat