Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-11, 20:08   #11
Frøkendings
Medlem
 
Frøkendings sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: På landet :) (utenfor Bergen)
Alder: 42
Innlegg: 108
Frøkendings er på en erverdig vei

Sv: Er det farlig?

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Du må ete, jente! Ikkje rart du er kvalm. Ja, jeg vet er så redd for å ødelegge forbrenningen min helt når det er sånn som dette Godt du får i det godt med vatn. Men slik kan du ikkje halde på. Får du i deg vitaminar, som folk har spurt her? Ja, vitaminer spiser jeg
Har du slutta cold turkey med karbar, eller har du trappa sakte ned? Holder meg under 20 karber for dagen når jeg spiser, og det var ingen nedtrapping desverre..slutta cold turkey ja :/ Kor lenge har du følt deg dårleg? Jeg har følt meg skikkelig sjuk i 2 dager nå Det er vanleg å føle seg dårleg i ei overgongsperiode, når kroppen kvittar seg med skit. Ja, jeg vet..trodde jeg hadde hatt den dårlige perioden, men denne gangen er det verre og ligner på følinger (jeg har ikke diabetes) Greier du parmaskinke eller liknande? Det skal jeg prøve Det er litt salt så du held litt på vatnet (det kan gå rett gjennom om du ikkje får i deg vitaminar) og rimeleg lett å fordøye, synest eg i alle fall. Håper det gir seg snart for deg! Ikkje noko kjekt å føle seg dårleg. Tusen takk for raske svar og for at dere tar dere tid

Har du nettopp byrja med metformin? Når tek du den? Jeg har gått på metformin en god stund. Den tar jeg midt i frokosten, og så tar jeg en på kvelden om jeg har spist. Jeg fikk voldsomme bivirkninger på den i begynnelsen, men nå har det gidd seg. Jeg lurer på om det er fordi at jeg har tatt 1 tablett noen dager nå, istedenfor 2? Leste en plass at jeg ikke trengte å ta metformin så lenge en var på lavkarbo? Jeg sluttet dog ikke med en pga det, men fordi jeg ikke får i meg kvelds....Tek du den i forbindelse med måltid? For meg MÅ den takast MED mat, eller ETTER mat. Elles kan eg lett bli kvalm. Eg gjekk rundt i månadsvis og var kvalm om morgonen fordi eg tok den om morgonen med thyroxinen min, fordi eg var redd for å gløyme den.. Eg kasta opp nesten kvar dag...

Uff, ja det der var helt grusomt i starten

Frøkendings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat