Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-11, 20:26   #52
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

Jeg kan egentlig ikke svare på det TS spør om, jeg har ikke talt kcal mens jeg har spist lavkarbo. Vi er to stykker, spiser omtrent en kilo smør i uka, omtrent et kilo kjøtt (ev fisk) daglig, løk, sopp og/eller grønnsak daglig og noen knekkebrød (av Nannah sine) med ost eller hardkokte egg i løpet av uka.
Jeg er 185cm og gikk ned til 70kg på dette. Spiste MYE. Sannsynligvis pga medisiner, men også mulig blandet med stress, mel i sauser, blandingsprodukter mm så gikk jeg noe opp igjen. Ved innstramming til å spise renere er jeg på vei ned igjen nå. 4 kg igjen til der jeg følte meg mest vel - dvs ca 72 (70 ga litt tynne lår..)
Det jeg prøver å få frem er vel at kroppen kan regulere ganske mye om den får muligheten - med ganske ren mat, nok mat og lov til å ta ting i eget tempo. Jeg er klar over at mange her har fysiske faktorer som påvirker balansen, men tror også at mange ov oss er påvirket av "gamle sannheter" som påvirker hva, hvordan, hvor mye osv - hva vi spiser. Noe som kan være like mye hinder i forhold til å stole på kropp, signaler og å slippe kontrollen i hjernen - og i stedet lære oss å lytte på kroppen og å stole på de signalen den gir

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat