Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?
Opprinnelig lagt inn av Nnem, her.
Kjenner meg igjen i det du skriver, Bestemamma. Er også 180 cm høy, men har større føtter enn deg. Bruker 44-45 i sko. Er håpløst.
Støvlene mine er 44-45, men så liker jeg å vifte litt med tærne da....
Når jeg ser på tickeren din ser jeg at du er mye mer overvektig enn det jeg var...du vet, skostørrelsen går også nedover når vekta går nedover.... Eller har du så store føtter når du er slank også? Prøver å trøste, men vet ikke om det kommer så godt frem....men godt ment, i allefall...
Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.
Jeg kan egentlig ikke svare på det TS spør om, jeg har ikke talt kcal mens jeg har spist lavkarbo. Vi er to stykker, spiser omtrent en kilo smør i uka, omtrent et kilo kjøtt (ev fisk) daglig, løk, sopp og/eller grønnsak daglig og noen knekkebrød (av Nannah sine) med ost eller hardkokte egg i løpet av uka.
Jeg er 185cm og gikk ned til 70kg på dette. Spiste MYE. Sannsynligvis pga medisiner, men også mulig blandet med stress, mel i sauser, blandingsprodukter mm så gikk jeg noe opp igjen. Ved innstramming til å spise renere er jeg på vei ned igjen nå. 4 kg igjen til der jeg følte meg mest vel - dvs ca 72 (70 ga litt tynne lår..)
Det jeg prøver å få frem er vel at kroppen kan regulere ganske mye om den får muligheten - med ganske ren mat, nok mat og lov til å ta ting i eget tempo. Jeg er klar over at mange her har fysiske faktorer som påvirker balansen, men tror også at mange ov oss er påvirket av "gamle sannheter" som påvirker hva, hvordan, hvor mye osv - hva vi spiser. Noe som kan være like mye hinder i forhold til å stole på kropp, signaler og å slippe kontrollen i hjernen - og i stedet lære oss å lytte på kroppen og å stole på de signalen den gir 
Veeeldig godt skrevet, Zincite....
Merkelig så mange av oss som er "store" (høye) damer, og som har oppdaget lavkarbolivets velsignelser......MYE MAT.....
Er du dame du òg?

Sist redigert av Bestemamma : 21-06-11 kl 21:34.
|