Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-11, 22:18   #12
mysil
Medlem

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 44
mysil er på en erverdig vei

Sv: Demotivert nybegynner

Jeg kjenner meg igjen i måten du tenker på ang det å klare å gå ned, og spesielt skremmende var det for meg å tenke på hvor mye som måtte endres i kosten fra høykarbo til lavkarbo. Det føltes nesten uoverkommelig for meg, mye pga at jeg ikke eier tålmodighet og vil se endringer med en gang.
Jeg fikk tips om å prøve lavkabo pga mageproblemer, visste ingenting om det fra før og syntes det hørtes helt bortinatta at fett skulle få meg ned i vekt Jeg starta med å søke på lavkarbo på nett, fant raskt dette forumet, og leste og leste og leste i 3 mnd føre jeg starta ordentlig opp. Kjøpte også frisk med lavkarbo av hexeberg og kjente meg igjen i flere av pasienthistoriene hennes og blei veldig motivert til å prøve lavkarbo I leseperioden begynte jeg å gradvis kutte ned på karbene, kutta ut pastaen til middag en dag og erstatta det med mer grønt, kjøtt og litt saus. Lagde meg omelett til frokost noen ganger i stedet for brødskiver. Testa ut noen oppskrifter som jeg fant her inne, måtte venne meg til smørsmaken da jeg ikke har brukt margaring på brødskiver siden tidlig barneskole fordi jeg ikke likte smaken. De små endringene jeg gjorde i løpet ta "leseperioden" gjorde at det var veldig lett og gå helt over på lavkarbo den dagen jeg følte at jeg hadde nok kunnskap til å begynne Jeg leste om feil og fallgruver andre hadde vært borti, leste journaler og blogger bare for å kunne være forberedt på nybegynnerfeil og fallgruver for å prøve å unngå de. Det viktigste jeg leste var at de færreste raser ned i vekt på null komma niks. Jeg hadde lest og hørt om flere som gikk ned masse på kort tid, så skuffelsen hadde blitt gedigen om jeg ikke visste at det faktisk bare gjelder et fåtall.
Jeg har holdt på i 7 mnd nå med et gjennomsnittvekttap på ca 1 kg i mnd, og jeg syns det er såpass lett å leve lavkarbo at jeg ikke kommer til å gå tilbake til det gamle høykarbolivet. Sjøl om vekta ikke går så fort og mye nedover så har helsa blitt desto mye bedre, og det er det viktigste for meg
Vær også obs på at diverse sjukdommer kan gjøre at vekta går saktere nedover enn hos friske.

Jeg vil ønske deg lykke til om du kaster deg uti lavkarboverdenen

mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat