Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-11, 23:11   #24
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Er det farlig?

Opprinnelig lagt inn av mysil, her.

Mulig jeg tar feil her nå, men skal ikke metformin hindre blodsukkeret å stige for mye? Kan det være at blodsukkeret blir for lavt pga metformin?

Metformin alene kan ikke gi lavt blodsukker. Det den gjør er å bedre kroppens insulinfølsomhet, den senker ikke blodsukkeret!

Det er ikke uvanlig med hjertebank i ketose. For de fleste vil det hjelep å øke magnesium til 600mg pr kveld. Dog vil jeg ikke anbefale deg å øke dosen før du har vært hos legen og tatt blodprøver. Særlig elektrolyttene dine bør sjekkes (K, Ca, Mg, Cl, Na, Zn, blant annet), men også SR, CRP og Hb, kreatenin og urea, fastende blodsukker, langtidsblodsukker og c- peptid

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat