Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-11, 04:16   #16
Glorfinia
Medlem

Glorfinia sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 42
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Demotivert nybegynner

Mange som har sagt mye vettugt her, men jeg vil gjerne legge til noe. For et par måneder siden var jeg i så og si samme situasjon som deg. Feit og deprimert. Ikke bare "deppa", men virkelig alvorlig deprimert. Orka ikke tanken på å åpne ei bok, bestemora mi hadde mer energi enn meg og jeg var overvelda av frykt for nok en gang å mislykkes med noe. Men nå sitter jeg her, sju uker ut i prosjektet, seks kilo lettere, jeg har en følelse av mestring, og energi til å faktisk orke (og ville) gjøre noe annet enn å ligge i senga. Det har ikke gått feilfritt akkurat, men det er på alle måter verdt det. I tillegg til at kroppen min har det mye bedre nå, så er huet i bedre balanse også. Jeg sier ikke at lavkarbo er noen mirakelkur for alt og alle, men det er virkelig verdt et forsøk.

Mitt råd er å bare hoppe i det. Du må ikke ta master i lavkarbo før du kan begynne. Les brosjyren som noen over her nevnte, LCHF på 3 min. Det blir en omstilling i matveien, ja, men det er ikke så veldig komplisert. I løpet av et par uker vil du antagelig være mye mer komfortabel med hva du spiser, og det vil være lettere å gå forbi høykarbomaten i butikken. Og når du i tillegg begynner å kjenne det på kroppen vil du få et skikkelig dytt til å fortsette.

Dette er forøvrig et flott forum, det er lett å få litt oppbacking hvis det skulle trenges.

Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat