Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-05, 22:05   #65
Tøtta
Medlem

Tøtta sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Troms
Alder: 43
Tøtta er en juvelTøtta er en juvelTøtta er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Og det er akkurat derfor jeg er imot kontantstøtten. Den er laget for at foreldre skal kunne være hjemme med barna sine. Og dere velger au-pair istedet. Ironisk, ikke sant? Velger du dagmamma får du penger. Velger du praktikant/au-pair får du penger. Velger du barnehage får du ikke.

Jeg er både enig og uenig.... Vi har søkt barnehageplass her i Trondheim...og vi står på rundt 500ende plass på venteliste.... JA sånn er det...for alle kommer før oss i køen: "desverre" så feiler det ikke Noah noen ting (satt på spissen), i tillegg har han ingen søsken, ikke allergier, ikke har vi hadd noen problemer som tilsier at vi kan få barnehageplass på serskilt vilkår heller. og vi er faktisk ikke asylsøkere heller. (har ikke noe i mot dem, men prøver bare å vis hvor vanskelig det er å komme inn uten særskilt grunnlag).

Og dagmamma...ja hva koster det her i Trondheim som nesten ikke har barnehagedekning: 5300 i mnd!!! Det er riktignok hvitt, men jeg synes det er best med ordna forhold jeg. Så jeg sier bare: takk gud for kontantstøtta, ellers hadde jeg faktisk vært nær konkurs jeg

Men enig og i at den brukes feil: enten får man gi så mye at folk har råd til å være hjemme (f.eks det en barnehageplass i realiteten koster i året), ellers så får de forte seg å få full dekning!!