Vis enkelt innlegg
Gammel 24-06-11, 07:20   #3
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Starte med RYP, trenger et par råd

Opprinnelig lagt inn av Mate, her.

Hei!

Jeg skal starte med RYP, forhåpentlig neste uke. I den forbindelse har jeg sett på litt treningsutstyr som jeg skal skaffe og kommet over en pakke som inkluderte 50 kilo med vekter (litt forskjellige). Men det var en jeg prata med som mente at det fort ville bli for lite vekter; stemmer det??
Jeg er ei totalt utrent dame og har ikke drevet med styrketrening tidligere, men for meg høres jo 50 kilo ganske mye ut; hva tenker dere??

Det andre jeg lurte på var om det er greit å bruke elipsemaskin til intervalltreninga man skal gjøre med RYP. Om jeg f.eks. "går" med stor motstand?

Den siste tingen jeg lurer på er hvorvidt jeg bør spise litt mer proteiner når jeg trener med RYP. Jeg kommer ikke til å følge RYPs kostholdsprogram; jeg har ikke råd til å kjøpe pulver og andre kosttilskudd, så for min del blir det kort og godt lavkarbo slik jeg holder på i dag. Noen som kan gi noen råd om kostholdet på RYP uten kosttilskudd?

RYP har jeg aldri drevet med, og kommer heller aldri til å teste ut, har bare satt meg inn i det rent teknisk, så det med vektene vet jeg ikke noe om.
Men spiser du lavkarbo, da spiser du mat som gir deg maximalt utbytte av all trening. Du behøver ikke spiser mer protein enn vanlig, så sant du ligger på rundt 1 gram pr kg kroppsvekt. Trener du veeeeldig hardt derimot, kan du øke til 1.5, men noe mer enn det er helt unødvendig, i og med at kroppen din bruker stort sett glycerol delen fra fett til å lage karbohydrater, og ikke protein, som hos de som spiser vanlig høykarbo. DE bør ofte innta mer protein.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat