Vis enkelt innlegg
Gammel 24-06-11, 12:57   #1
Vidundra
Medlem

Vidundra sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Vidundra er ny på veien

Likeverd? Respekt?

I dag dukket det opp en tråd på dette forumet, startet av et helt ferskt medlem. Han hadde et enkelt ønske, og ga uttrykk for dette. I stedet for å bli møtt med saklige svar av typen "Beklager at du irriterer deg over dette, men tror nok ikke noen kommer til å forandre på sitt valg av ord", regnet det i stedet krasse kommentarer, skarp kritikk, anklagelser om trolling, og regelrett hån og mobbing i form av unødvendige kommentarer skrevet kun for å understreke bruken av nettopp dette ordet han ikke liker.

Her ble jeg veldig forvirret. Jeg er selv helt fersk på forumet, og mitt inntrykk har hele tiden vært at dette er et sted hvor positive, støttende, vennlige mennesker holder til - fram til jeg leste disse innleggene. Tok jeg feil? Var mitt gode førsteinntrykk kun det - et førsteinntrykk? Har jeg ikke likevel funnet et forum hvor man aksepterer og respekterer hverandres meninger? Får man ikke lov til å komme med ønsker som ikke har noen vonde intensjoner, uten å bli utsatt for slike unødvendige angrep?

Terskelen for å håne andre er så mye lavere på internett enn i det virkelige liv, fordi man er skjermet. Man trenger ikke å se vedkommende i øyet når man mobber dem, og da blir det ofte "greit" med slik oppførsel. Jeg synes ikke egentlig det er greit, verken i det virkelige liv eller på fora, og blir lei meg når jeg leser slike meldinger. Det er så unødvendig. Selv etter at personen unnskyldte sitt opprinnelige innlegg og poengterte at det ikke var ment som kritikk, fortsatte disse latterlige svarene å komme. Hva slags velkomst er dette for et nytt medlem?

Er dette et forum hvor slik oppførsel er greit? Er det her meningen at man skal finne seg i slike unødvendig provoserende kommentarer under påskudd som "han var provoserende først"? I så fall har jeg kanskje kommet til feil sted likevel.

Vidundra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose? Kanskje? Svar med sitat