Vis enkelt innlegg
Gammel 24-06-11, 14:31   #57
beths
Medlem

beths sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 47
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

Opprinnelig lagt inn av Vidundra, her.

Dette er en ganske feilaktig påstand. Det finnes mange måter å være entusiastisk på når det gjelder språk. Ett aspekt er å omfavne slang, et annet er å være mer tradisjonsrettet og foretrekke det gamle og etablerte. Også finnes det grader av dette. Jeg kjenner også til begrepet slang, men det betyr ikke at jeg nødvendigvis kan skille et slangord fra et begrepsord når jeg som ferskis leser om noe jeg overhodet ikke har forkunnskap om. Jeg nyter også mine slangord nå og da, samt pussige uttrykk som ikke gir mening for noen andre enn mine venner og meg, og det er gøy nok det, men at det er "kjempeviktig" vil jeg kanskje ikke påstå.

Det er ikke bare det at det er "gøy" som du sier, det er helt naturlig og joda det er en viktig del av kommunikasjonen, spesialt i sosiale medier. Språket utvikler seg hele tiden, har alltid gjort og vil alltid gjøre det, det blir mikset av ulike språk/dialekter og slang. Forkortelser som "ferskis" som du nettopp brukte er blitt vanlig på lik linje med lavkarbo og karber. Hadde ordene blitt brukt i en faglig avhandling ville det kanskje være feil å bruke det, men et forum har en mer "muntlig" karakter og dermed bruker man slang og forkortelser mer. Hurra for det

God helg

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat