Vis enkelt innlegg
Gammel 24-06-11, 14:42   #25
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Siljes lavkarbo snickerskake

Opprinnelig lagt inn av ella74, her.

Kan vel ikke stemme, står jo det er 43 pr 100 gr karbo i cavalier sjokoladen.Ser du har skrevet 8? eller regner dere anerledes:-)

Marjusen har telt netto karbohydrater - dvs det som er igjen etter at sukkeralkoholer er trukket fra. (Og eventuelt fiber, men dette er allerede trukket fra i norske matvarer.)

Det er en del tråder her inne om dette med sukkeralkoholer, men sånn kort oppsummert tenker jeg det er noe sånt som: Noen reagerer negativt mht blodsukker/vekt på enkelte sukkeralkoholer, og må derfor telle dem med - mens andre fint kan ignorere dem. Veldig forenklet, men det er greit å være obs på, og hvis du vil ha mer informasjon om temaet, finnes det altså nyttige tråder her på forumet.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat