Vis enkelt innlegg
Gammel 24-06-11, 15:04   #23
Glorfinia
Medlem

Glorfinia sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 42
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Likeverd? Respekt?

Opprinnelig lagt inn av Vidundra, her.

Det burde, men slik fungerer det ikke i praksis, ettersom det alltid finnes noen typer folk som sørger for at andre typer skygger unna. Du har de som buldrer fram og mener at verden burde tilpasse seg deres spisse albuer, og du har de som ikke orker å tilpasse seg disse albuene, og dermed fjerner seg. Slik blir det idelle rom for "alle" typer folk ikke for alle likevel, men kun for de mest hardhudede. Og det er greit nok det, men selv foretrekker jeg nok forum med brukere som er litt mer hensynsfulle.

Photobscura sa det mye bedre. Hun sier at det hviler like mye ansvar på begge parter, og det var det som var poenget mitt. Om alle skal gå på eggeskall i frykt for at noen skal ta noe ille opp, så vil jo de som buldrer fram med spisse albuer som du sier, bli skvist ut. Ser du greia?

Du kan ikke kontrollere andres oppførsel, men du kan selv velge hvordan du oppfatter/takler ting. Det har jeg lært i terrapi, og det er ikkeno' teit råd.