Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-11, 09:34   #45
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Likeverd? Respekt?

Opprinnelig lagt inn av Vidundra, her.

Kommentarer som dette, som på meg virker både sarkastisk og passiv-aggressivt, er et stjerneeksempel på hva jeg mener. Her åpnes det med "vi, som i noens øyne, bare bidrar med dritt (...)" - en indikator på at Nellie uskyldiggjør seg selv, for så å overdrive bakgrunnen for min opprinnelige bønn. Det har aldri blitt sagt at noen "bare bidrar med dritt", og å framstille ting på en slike måte er både unødvendig og meningsløst.

Videre retter skribenten krass kritikk mot meg og andre som drister oss til å snakke ut mot hånende kommentarer, med bruk av sarkastiske overdrivelser om å "synes det er gøy å lage 10 høns ut av en fjær" og "tolke alt i absolutt verste mening".

Takk, Nellie, for at du synliggjør også på denne tråden akkurat den holdningen jeg prøver å ta avstand fra, og for at du beviser at det verken er 10 høns eller én fjær det er snakk om. Når slike kommentarer som dette slenges ut selv i en tråd som setter fokus på å få slippe denslags, tenker jeg at enkelte kanskje har et større holdningsproblem enn jeg i utgangspunktet trodde.

Og med dette tror jeg at jeg sier takk for meg, ettersom jeg ikke synes det er noe hyggelig å bli hånet og latterliggjort bare for å be folk om å ta hensyn til andre. Slikt trenger jeg ikke i livet mitt akkurat nå.

Skjønner at du er glad i å tolke ting, men jeg er en person som sier ting rett ut. Kjent som den dårlige egenskapen: snakk først, tenk etterpå. Så jeg mente nok det jeg skrev, rett frem, ikke rom for tolkning. Jeg er en av de som folk ofte synes er udregelig, her inne, og prøver selvfølgelig å forandre på det! Det er vel ingen som VIL at folk skal føle seg dårlig, pga noe enselv har sagt?

Men noen kan man ikke gjøre noe med. Noen VIL at alt skal være negativt ment, sånn som du her, og det kan desverre ikke jeg gjøre noe med. Ikke kan jeg bruke kjempemasse tid på å være lei meg for det eller på å forklare deg at jeg ikke mente sånn og sånn, når jeg skrev det sånn og sånn.

Jeg har aldri vært noen form for aggressiv Hverken passiv eller aktiv.

Sist redigert av nellie : 26-06-11 kl 09:41.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat