Tråd: Stevia
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-11, 20:25   #48
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Stevia

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

Må bare komme med et litt teit spørsmål
Hvordan skal man bruke planten.

Jeg har grønt steviapulver, det er bare blader som er tørket og knust. Dette er søtt men ikke på langt nær så søt som den hvite (som bare er det søte i planten utvunnet). Grønn stevia skal være bra mot så mangt og jeg bruker litt i teen, nå bruker jeg den også i rabarbrasuppen for da får man i seg alt. Noen sverger til friske blader i teen pga av helsebringende effekt. Har aldri smakt frisk stevia men den kan jo sikkert brukes som pynt slik som f.eks mynte?? Ta og google litt så finner du sikkert flere ideer.

Kom forresten på noe sabla smart, hva med steviablader i tillegg til mynten i mojito da slipper man jo å tenke på hvor søtsmaken skal komme fra

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat