Tråd: Sjampotips?
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-06-11, 00:31   #31
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Sjampotips?

Opprinnelig lagt inn av Bollemor, her.

Når du sier at du har noen ganger litt tørt hår og andre ganger litt fett hår, da lurer jeg på hvordan huden din er? Er du fet i huden, eller tørr i huden?? For det finnes gode kombinasjonshampoer- Som Fet Hodebunn/ tørt hår og Tør hodebunn/ fett hår. De er totalt forskjellig og gjør ikke problemet nå mindre om du bruker feil type shampo. Ut fra at du ønsker volum så blir det ofte flat oppe i roten ved fet hodebunn.. så da kommer det til å bli flat så lenge du bruker shampo for bare tørt hår om probleme er fet hodebunn og tørt hår.
Ser det har kommet masse gode forslag, som kerastase, redken, joico, marrocanoilje, wella og tigi.. det er kjæmpebrae merker som har mye utvalg. vill anbefale deg å gå til frisøren for å få hjelp til å finne en shampo som passer akkurat DEG.
Å bruke butikkvarer vill jeg ikke anbefale deg, de inneholder mye tillsettningstoffer og silikon som ikke er bra for verken hodebunn eller hår.
Vil heller ikke anbefale deg å slutte å bruke shampo som jeg ser noen her har gjort, håret blir IKKE rent ved bare vann.

Jeg jobber som frisør, og har vært borti mange av de merkene . Men å anbefale deg en shampo uten å sjett håret ditt er ikke alltid like treffsikre

Bare kupper tråden til mitt eget beste når jeg har en frisør på tråden

Mitt hår er FETT. Da snakker vi fett. Som i at det må vaskes hver dag. Det blir dog bare fett ved hodebunnen og ut i luggen. Lengdene blir fort tørre. Vasker jeg det med butikksjampo kan du ta deg ei bolle på at håret er fett på ettermiddagen igjen om jeg vasker det på morgenen.

Nå bruker jeg føne hver dag. Slettetang, krølltang og bølgetang veldig ofte. Jeg kurer det 2-3 ganger i uken. Håret mitt er farget. Og jeg har mistet mesteparten av håret mitt som nå er tilbake, så det ser ikke ut på toppen av skallen. Hår alle veier.

Jeg bruker kerastase sin oily scalp, etter råd fra frisøren. Også balsamen. Jeg pleier å mikse den litt med kerastase for farget hår. Også balsam. Bruker wella proffesional sin hårkur for farga hår, eller joico K-pak. Hårkuren pleier jeg å sove med over natta.

Frisøren sa at jeg burde prøve å vaske håret mitt maks annenhver dag, så jeg prøver på det, og vasker bare luggen og setter det opp i hestehale annenhver dag .

Men det er så FLATT! Og uregjerelig. Og MATT! Skjønner ikke hvordan frisøren gjør det når hun føner meg, for da kjenner jeg at hårstråene er løfta laaaangt opp og håret er luftig og fint.

Hva skal jeg bruke? Marracan oil? Parabenfri sjampo? Ikke ha balsam i hodebunnen? What?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat