Sv: Forslag til lavkarbodiett?
Hei
Jeg har vært (og er) litt i samme situasjon som deg. Jeg vil ned i vekt, men siden jeg er "normalvektig" fungerer ikke ketolysedietten. Og som du sikkert har lest står det jo også at det er en diett for de som skal ned over 10 kg.
Hvis jeg var deg ville jeg valgt diett/filosofi litt ut fra hvor mange karber du ønsker å kunne spise hver dag. Fedon tillater mer. Generell lchf er litt strengere og er ca 30-50 tror jeg (hexenbergs oppskriftbok), lutz har maks 72. Og så må du nok dessverre regne med å følge litt med på kaloriene og. En gåtur før frokost har jeg og stor tro på! Selv velger jeg å begrense inntak av ost, fløte, nøtter og kunstig søtning. Men er nok ganske individuelt om det er "partystopper" eller ikke.
Selv har jeg satt 30 karb som øvre grense er litt mer liberal på grønnsakene enn ketolyse) og prøver å holde meg på 1600 kcal. Så håper det kommer til å fungere.
Når det gjelder å bytte diett så har du jo allerede kuttet ned på karbene, så når du finner din "greie" er det bare å bytte med en gang tror jeg
Lykke til
|