Sv: Re: Likeverd? Respekt?
Opprinnelig lagt inn av Vidundra, her.
Jeg uttrykte meg visst klønete, beklager det. Tillat meg å forklare: Da jeg nevnte "rammen" for tråden var det ment som en betegnelse for min intensjon. Som i "min intensjon var å få svar på spørsmålene jeg stilte (men som ingen faktisk har svart på) og å få folk til å tenke litt over holdninger i kommentarer, i stedet for å hetse hverandre enda mer", og ikke "jeg skal styre denne tråden slik jeg vil". Selvfølgelig kan jeg ikke kontrollere hvordan ting utvikler seg; ting hadde ikke eskalert slik dersom jeg hadde kunnet gjøre det.
Et klassisk eksempel! Jeg oppfattet det innlegget noget arrogant og svarte deretter. Hvordan skal jeg kunne vite at det ikke var din intensjon? Jeg, som alle andre, har kun det skrevne ordet å forholde meg til.
Hvor ofte tror du ikke dette skjer i løpet av en forumdag? Man leser noe man gjerne vil svare på, kanskje litt hektisk rundt en, jobb/barn osv, dermed blir formuleringa slik at den kan misforståes, det svares på feil grunnlag og dermed er det i gang 
Ang dine spørsmål, slik jeg ser det har du fått svar begge veier. En del ser ikke helt at dine spørsmål er "aktuelle" og andre igjen er enige i at folk kan skjerpe seg.