Sv: Re: Likeverd? Respekt?
Opprinnelig lagt inn av Vidundra, her.
Du mener kanskje én enkelt TRÅD, ikke ett enkelt INNLEGG. Det var flere innlegg i den ene tråden som var hånlige og meningsløse. Ja, jeg mente tråd og som du kanskje ser gikk jeg inn og endret det ganske umiddelbart.
Jeg synes det er kjempefint av TS i den tråden ikke tok det til seg på en sårende måte. Nå har jeg også merket meg at vedkommende ikke har postet noen flere innlegg noe annet sted, men jeg skal la være å spekulere høyt i årsaken til dette. Det kan selvfølgelig bare være tilfeldig. (Nei, dette er ikke ironisk ment.) Og det var vel nettopp grunnen til at mange oppfattet det som trolling
Jeg har, som sagt, ikke basert noe som helst på ett enkelt innlegg, men på flere innlegg fra én tråd (vel, to tråder nå, da). Jeg har ikke ment å vifte med noen pekefinger, og beklager hvis det har blitt oppfattet slik. Dersom man leser mitt opprinnelige innlegg i denne tråden (som du faktisk har sitert litt fra, Cyan), ser man at alt jeg gjør er å stille spørsmålet "ER dette et slikt forum hvor slike kommentarer er akseptert?", uten å ha trukket noen konklusjon selv. Jeg hadde kanskje forventet meg kommentarer av typen "Nei, det er ikke egentlig det, disse kommentarene du nevner forekommer ganske sjeldent og er slettes ikke representativt for forumet som helhet" eller noe slikt. I stedet har tråden bare blitt fylt av stadig flere kommentarer som på sine måter har vært omtrent like hånende og hetsende som i den opprinnelige tråden, om ikke mer. Jeg kan gladelig påpeke eksempler, dersom moderator ønsker det.Og jeg har i hvert fall forsøkt å få frem at håning og hetsing blir slått ned på. Her er det åpenbart helt ulik oppfatning av hva som er hetsende, og det er vel det som er hovedessensen her at man oppfatter ting så ulikt, og det skal da være en viss takhøyde for hva man kan si og hva man bør tåle. Jeg er en ganske ny moderator så jeg skal ikke påberope meg all verdens erfaring enda, men f.eks. Photobscura har lang fartstid og svært god vurderingsevne hva gjelder å se hvor denne grensa går.
...
|