Vis enkelt innlegg
Gammel 27-06-11, 18:35   #25
Dolsi
Seniormedlem

Medlem siden: May 2010
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Skolelunsj? Ja, særlig ...

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Klart grovbrødskiver med pålegg ikke er spesielt imponerende, men jeg har fått inntrykk av at det både blir servert juice, brunost, prim og yoghurt i de fleste barnehager, så jeg ble positivt overrasket over at det ikke var slik i en barnehage som ikke er (i hvert fall ikke uttalt) sukkerfri. Kan forøvrig nevne at det har kommet meg for øre at i familiebarnehagen som sønnen min går i nå har de fått servert både mariekjeks og ostepop ... Nå har han og skal heldigvis bare være der i svært kort tid så vi velger å ikke lage noe ballade av det nå (velger heller å ha en god tone de siste 2 ukene han skal være der), men med tanke på at ledende dagmamma her er en erfaren barnehageassistent ble jeg litt skeptisk til hvordan forholdene kunne være i ymse barnehager. Med det sagt så anbefaler helsesøsteren vår både brunost og prim som pålegg, noe jeg finner ganske hårreisende.

Ikke hos oss. Der drikker vi kun vann og sukker. Yoghurt serverer vi aldri barna og vi har også oppfordret foreldrene til ikke å sende med yoghurt i barnehagen.
Prim kan ungene spise hjemme, vi serverer det ikke hos oss.

Vi markerer ikke bursdager med mat, bare fokus på barnet. Vi ber foreldrene om ikke å ta med noe til bursdager og det respekterer de alle sammen.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat