Vis enkelt innlegg
Gammel 27-06-11, 19:26   #21
Okie
Medlem

Okie sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Okie er ny på veien

Sv: Treningsenter liker ikke LCHF

Opprinnelig lagt inn av Bollemor, her.

jeg har også fått pæs igjennom treningstudioet angående kosthold. Har had PT som har vært med meg.. Som ikke har villet tatt hensyn til mitt kosthold. Så har kjørt meg så hardt at jeg har besvimt på trening..og kastet opp etterpå flere ganger. Er vel for å bevise at jeg trenger mer karb..flere ganger fått "anbefalt" grete roede... Selv om jeg forklarer at jeg har prøvd 2 kurs og at det ikke funket for min del.. ble for mye mat for min del..og stress med tispunkt osv. Gikk ikke ned det store heller....

Vil tru at en vil kaste opp og nesten besvime om en presser seg hardt, lite eller mye karbo. Høres ikke ut som en PT jeg ville hatt

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Spark han bak. Han kan ikke være en særlig god trener om han ikke vil eller klarer å tilpasse treningen til kunden, uavhengig av hva kunden måtte spise eller ikke spise. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt det opp med han eller noen andre som jobber på senteret. Jeg har vanskelig for å i det hele tatt tro at det er lovlig å holde på sånn? Presse deg bare for å få deg til å spise kh? Idioti.

Enig. Sett han på plass. Er du som er kunden. Kanskje annen PT ville funke bedre?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Min PT respekterer at jeg spiser lavkarbo fullt ut, han kan ikke helt forstå at det går an å trene så hardt med så lite kh men han er bare nysjerrig. Jeg nevnte at Bjørn Ferry lever lavkarbo og har gitt ut kokebok og det skulle han virkelig sjekke ut. Han sa også at folk må få lov til å spise som de vil så lenge man er frisk og at alt passer ikke for alle. Hadde han blanda seg hadde han fått en fot i rævva

Min nye mann () er instruktør på treningsenteret og han har også problemer med å forstå at man kan trene så hardt på et slikt kosthold. Han fikk for første gang prøve en lavkarbomiddag og var positivt overraska. Går tydeligvis i mye steikt ris der i gården.

De hadde satt seg litt inn i det og lest litt på internett. Jeg har samlet noen gode url'r å vise de også. Syns det er ålreit at de er villig til å skjønne litt mer selv om de ikke er enig og gir en del pes likevel Men jeg gjør som jeg vet er best for meg da..

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat