Tråd: Hjelpes ...
Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-11, 10:34   #9
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hjelpes ...

Gratulerer så mye!
Om du i utgangspunktet er insulinresistent vil du ha stor fordel av å ligge relativt lavt på karbohydratene for å forebygge svangerskapsdiabetes. Dersom du tar grunnlag i et ketogent kosthold og legger til f.eks. 1 skive pumpernikkel, 1 glass biola naturell, en neve nøtter og litt bønner/linser til lunsjen og/eller middagen så er du godt innenfor grensene i begge retninger Jeg hadde svangerskapsdiabetes og gjorde det slik, og lå på ca 80-100 gram KH per dag. Jeg spiste hverken frukt, ris, pasta eller poteter, men var ikke fullt så restriktiv på grønnsakene så det ble litt gulrot og noen maiskorn innimellom. Og så spiste jeg jo mindre fett enn på et ketogent kosthold selvsagt, men ikke magert.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat