Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-11, 10:53   #6
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Små barn - sukker vs kunstig søtning - hva er verst?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Min sønn ble 1 år forrige mandag og han fikk kake med sukker. Han får ikke sukkerholdig mat ellers, og da syns jeg det er helt greit. Jeg vil ikke gi sønnen min kunstig søting. Det er jo også begrenset hvor mye kake de får i seg når de er så små. Rampen min var i hvert fall mer opptatt av å grise enn å spise

Helt enig, det gjorde vi også da snuppa ble ett år. Også blir hun jo invitert på kake innimellom i andres bursdag, og da synes jeg også det er helt greit.
Nå blir hun snart to år, og nå har hun skjønt poenget, så nå er det ikke snakk om å få i seg noen smuler. Her går det unna når det først serveres kake! KAAAKE roper hun og er først i køen og stapper i seg med begge hendene... så det går fort, veldig fort, at barna lærer seg å like det søte liv. (men nå skal det sies at de andre barna på to år fortsatt får i seg smulene mens snuppa prøver å få i seg så mye som mulig) Så det er uansett ok å være oppmerksom på at man skiller mellom hverdag og fest. Jeg tenker at på fest er kake med ekte sukker og hvetemel helt ok. Ikke ellers. Så hun får ikke lørdagsgodt eller noe, men elsker f eks grønnsaker i dip eller favoritten: sursild!

Gratulerer med en ett-åring da!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat