Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-11, 17:47   #24
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gjør folk virkelig dette? (Hundeanskaffelse)

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå er det ikke noe man bør gjøre i forbifarten å skaffe seg katt heller. Jeg personlig (ikke direkte rettet mot ditt utsagn) er kjempeprovosert over folk som skaffer seg "feriekatt" fordi ungene synes kattunger er så søte, og i så alt for mange tilfeller forsømmer dem, eller reiser fra dem når ferien er over ...
Jovisst er de fleste katter mer selvstendige enn hunder, men de trenger fortsatt stell, kjærlighet og tilstedeværelse! Jeg har selv en skogs- /huskattbastard som årner seg selv med lufting og toalett, som utekatter flest, men jeg tenkte meg om i flere år før anskaffelse ble aktuelt, selv om jeg fikk han gratis. Han får masse kos og oppmerksomhet, skikkelig kattemat, og mine kattevakter velger jeg med omhu, dersom jeg må reise et sted hvor jeg ikke kan ta han med.
Og så synes jeg det er et kollektivt ansvar for alle katteeiere å kastrere katter som ikke skal avles på. Det er f.eks over femti tusen løskatter bare i Oslo som har seg og sprer kattepest. Og med tanke på hvor mange som havner på omplasseringsenheter, så er det et uanstendig antall katter som ender opp med å bli avlivet fordi de aldri får et nytt hjem. Katter og hunder, renrasa eller ikke er like mye verdt! (:fanesak: !!!)

Helt enig.
Å skaffe seg dyr skal alltid være vel overveid, gjennomtenkt, og ikke bare et ønske i forbifarten! _Uansett_ om det er hund,katt,fisk,fugl eller gnager, osv.

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat