Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-11, 20:54   #38
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Gjør folk virkelig dette? (Hundeanskaffelse)

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Mener du virkelig at en hund trenger mer enn 3-4 turer ut om dagen?
Da mishandler vel jeg hunden jeg da, som går ut med han to ganger om dagen.

I følge alle mine bøker om hund, så bør en voksen hund få mulighet til å tømme blæra minst fire ganger om dagen. En liten valp må ut veldig ofte før den får blærekontroll, og tiden mellom bitteliten valp og voksen vil gjøre at den gradvis klarer seg med færre turer pr.dag.
Men at en voksen hund klarer å holde seg i opptil 12 timer er sant.
Jeg kan også holde meg om jeg må, f.eks. på tur, men det er ikke mer behagelig for meg enn for bikkja.

Nå prater jeg ikke om å tur med bikkja så mange ganger til dagen, men la den få sjansen til å gå på do.
Bikkja i annonsen, en åtte måneder dvergpuddel, fikk 3-4 lufteturer pr dag, men kunne finne på å gjøre fra seg inne. Jeg leser luftetur som et lite do-besøk.

Min italienske mynde må tømme blæra mye oftere enn storpuddelen, Bittesmå hunder har selvsagt mindre blære enn store hunder, og er det fullt, så er det fullt.