Vis enkelt innlegg
Gammel 29-06-11, 07:38   #9
Restart
Gjest

Sv: Riktige ting, men altfor mye... Sukk...

Takk for svar!

Jeg er absolutt oppmerksom på det med følelsesmessig spising, og forsøker å se om det er grunnen, men selv om det til tider kan være noe i det jeg må være oppmerksom på virker mye av dette faktisk fysisk...

Mer som om det er en ubalanse som må rettes opp.

Der man skulle skrive en introduksjon skrev jeg litt om hvordan jeg har levd på et ekstremt høykarbokosthold over mange år, og det virker som kroppen jobber hardt nå for å omstille seg i en ganske lang periode etterpå..

For, det er rent fysiske reaksjoner som jeg selv ikke ser har noen psykisk grunn der og da også.
Jeg mener ikke at man skal undervurdere psyken, for det er en alvorlig ting å vurdere, men det er en fysisk del av det her som jeg tror kroppen jobber hardt med å balansere.

F.eks begynner jeg ofte å skjelve lett på hendene ca 15-20 min etter jeg har spist middag. Som om jeg må roe kroppen med noe karbohydrat...og det trenger ikke å være noe stort...

Det holder med en bit sitron Fox, en brødskive e.lign. Selv om jeg ikke er sulten.

Hvis jeg ikke spiser først har jeg ikke behov for noe karbohydrat da, så det virker som kroppen er helt i ubalanse...

Kanskje den bare krever en lengra periode på å få omstille seg, men hadde jo håpet at den ville roe seg så lenge den får tilført riktig og god næring i store nok mengder nå...

Dette er virkelig vanskelig.

Men jeg har absolutt respekt for alle sider ved dette, og skal absolutt være oppmerksom på det og loggføre som du foreslo.

Svar med sitat