Sv: Bukplastikk? Hjelp!
Da kan jo jeg dele litt av min erfaring.
Jeg hadde en vektreduserende operasjon for 6 år siden og gikk ned 82 kilo på 1,5 år.
Det måtte så klart en bukplastikk til for å få bort all løshuden jeg fikk på magen ja.
Ser at trådstarter fortsatt har en hun vil ned. Nå er det sånn at det kan hende at legen din ikke vil sende henvisning før du har kommet ned på riktig bmi.
Dette pga kirurgene ikke er villige til å operere med høy bmi.
Vanligvis krever de en bmi under 26.
Vet av erfaring at de ofte ikke tar inn pasienter til vurdering før de har kommet ned til ønsket bmi.
Men uansett, ta gjerne en prat med legen din og be han/hun sende henvising. Be legen ta med din høyeste vekt og bmi, og nåværende vekt og bmi.
Be han/ hun også fortelle hvordan magen din ser ut: altså om det er mye overskuddshud, strekkmerker, er navlen lukket? Hvor mye heng?
Be legen også ta med om du har noen plager pga dette: Vond rygg pga heng, eksem, sopp og vond lukt.
Selv om du får dekket bukplastikk, så trenger du ikke benytte deg av offentlig sykehus. Du kan velge å bruke fritt sykehusvalg og med det be legen din henvise deg til en klinikk som har avtale med det offentlige.
Har selv hatt mange plastikkoperasjoner på medi3 Ålesund via fritt sykehusvalg, og jeg er veldig fornøyd med resultatene
Masse lykke til på veien til bukplastikk
|