Vis enkelt innlegg
Gammel 29-06-11, 09:36   #8563
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Henna er litt tungvint, men SÅ tungvint skal det ikke behøve å være! Jeg har aldri opplevd å måtte raspe min egen henna.
Det er et pulver, det blir grønbrunt, det er sant. Men med oljen i så blir det noe lettere å fordele, og du bestemmer selv hvor tykt det skal være, men gjør det gjerne LITT mer rennende, for det tykner litt etterhvert. Med plast på hodet unngår du at hennaen tørker, så da blir det lettere å skylle ut.
Du skal IKKE shamponere nyfarga hennahår! Da holder fargen mye dårligere. Så håret bør være vasket før du har i hennaen, og vent gjerne minst tre dager før du vasker det igjen. Ikke på alle henna sitter så bra, på meg ble det vidunderlig gulrotrødt!
Jada, her renner gammel årelang hennakunnskap på. Tenk at det er tre år siden jeg avsluttet et nesten femten år langt hårkapittel?

what, jeg fikk ikke beskjed om noe av dette hos LUSH da jeg spurte om hvordan man gjør det Eller jo, jeg fikk beskjed om å sjamponere håret... Kanskje ikke så rart at det forsvant, da Jaja, tungvindt var det uansett, med mye mer jobb enn jeg orker å foreta meg ofte, så raskt som håret mitt vokser.

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo