Vis enkelt innlegg
Gammel 29-06-11, 13:00   #8
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Db tester "ekstremkurer, deriblant lchf

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Med unntak av Frölich sin kunnskapsløse uttalelse merker jeg at jeg ikke ble noe provosert av denne artikkelen. Selvfølgelig er det tullete å tro at man kan si noenting som helst om noen diett etter bare en uke, men jeg synes det fremgår ganske greit av artikkelen at det ikke er så alvorlig ment. Det er vel heller ment som et mer humoristisk skråblikk på kostholdsfokuset.

LCHF hører ikke med i samme kategori som babymatkuren og hvitvinskuren, og jeg mener selvfølgelig at det blir feil å kalle LCHF en "ekstremdiett", men nå får LCHF mye oppmerksomhet i media, så sånn sett er det helt greit at den får plass i en sånn useriøs skråblikkartikkel om ulike dietter. Jeg tenker at vi lavkarbere ikke må bli helt humørløse heller.

Leser man hele artikkelen får også de andre diettene mye mer pepper enn LCHF. Han som tester LCHF og hun som tester detox (som også innebar lavkarbokost) er de eneste som ikke slakter diettene sine.

(Men jeg ser at artikkelen kan leses/tolkes på flere måter. Kanskje er det bare jeg som har ekstra lang lunte i dag. )

Jeg leste en kommentar som hadde fått en del stemmer som jeg synes tydet på at flere tok artikkelen alvorlig. Det var derfor jeg reagerte. Det er mange som verken tar slik humor eller tenker over at det faktisk er testet kun én uke, de leser overskriftene og godtar. Jeg har selv vært en slik som godtar alt media skriver, å kunne lese noe kritisk er noe man må lære seg, i alle fall i de fleste tilfeller. Derfor synes jeg slike skråblikk kan være litt skumle. Men meg om det. Forhåpentligvis er de fleste smarte nok til å se det uhøytidelige i det. Jeg ser også nå at det er flere kommentarer med riktig perspektiv, og det er positivt.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat