Vis enkelt innlegg
Gammel 29-06-11, 14:41   #24
taraquin
Medlem

Medlem siden: May 2011
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Lavkarbo og bipolar lidelse

Tenkte jeg og kan si litt siden jeg har bipolar lidelse (en av de lettere variantene heldigvis). Når humøret mitt holder på å bikke nedover får jeg ofte skikkelig karbosug. Dette har noe med at serotonin-nivåene hos oss BPer er lave i dårlige perioder og karbo øker serotonin-nivåene. Jeg sliter ihvertfall skikkelig med å følge lavkarbo når en ny bølgedal inntreffer, mne kan godt droppe mye karbo like etterpå Evt kan man ta SSRI-medikamenter (for de som tåler det uten å få mani\hypomani) siden dette også øker serotonin-nivåene og jeg vil tro at man da kan følge lavkarbo bedre.

Ift kreativitet har nok jeg og langt mer kreativitet enn de fleste av mine venner, MEN det meste av kreativiteten kommer i høygirperiodene mine og mange prosjekter blir ikke fullføt desverre, noe som skuffer ekstra i ettertid

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat