Sv: Db tester "ekstremkurer", deriblant lchf
Sitat:
HVITVINSKUREN:
Konsept: En jevn rus av Riesling og Chardonnay skal gjøre slankeren euforisk nok til å glemme sulten. En av de såkalte monokurene (slanking gjennom ensidig kosthold) som var utbredt på 60- og 70-tallet. Dietten dukket blant annet opp i kapittelet «Slimming» i «Vogue — body and beauty book» fra 1977 av Brownwen Meredith.
Guruer: Ingen profilerte forkjempere i dag.
Testet av: Heidi (42). Opp 100 gram etter en dag (kur avbrutt). Dagsmeny To dl hvitvin og et hardkokt egg til frokost. To dl hvitvin og to egg til lunsj. Resten av flaska til middag sammen med et stykke biff til middag.
Fra Heidis dagbok: «Jeg legger 12 egg og en blodig biff på båndet i butikken. Det er mulig jeg smiler litt breiere enn jeg pleier, men det varer ikke lenge. For hvor er femhundrelappen min? Ekspeditøren nikker mot vinposen min og foreslår at jeg sikkert har brukt den opp på polet. Jeg rister på hodet og endevender lommer og posen. Han smiler mens jeg demonstrativt ringer polet for å høre om de har funnet pengene. Nå kunne jeg virkelig ha trengt et glass. Og ennå er det flere timer til middag.»
Ser ikke det lavkarboaktig ut da?? TØRR hvitvin vel og merke. 
Det stod ingenting om hvor stor den flaska med hvitvin var... Går ut i fra at det er ei sånn 1.5 liter?? Siden man trenger mye væske, tenker jeg?