Vis enkelt innlegg
Gammel 29-06-11, 19:14   #1
tinamejo
Juniormedlem

tinamejo sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Sogndal
Alder: 37
tinamejo er på en erverdig vei
Unhappy

Søvnproblemer og null matlyst

Slår sammen to litt forskjellige spørsmål her, jeg.. ;p

1. Jeg er psykisk sjuk, og går på endel medisiner, deriblant tre antipsykotiske medisiner. I det siste (etter at jeg starta med lavkarbo) har jeg vært så godt som si søvnløs. Våkner 1-2 ganger i timen og sovner seint. Dro til legen og fikk sovemedisin. Tar denne en halvtime før jeg legger meg, men IKKE FAEN! om jeg får sove.. Inatt lå hele kroppen og skalv og vrei seg i "kramper".. Tenkt dette var magnesiummangel, og har kjøpt inn vitaminer og mineraler som jeg tar. Men inatt prøvde jeg å sjangle meg opp og åt ca 1,5 dl med laktosefri yoghurt naturell og noen slurker brus (jeg reagerer ikke på koffeinet i brus, er for vant med det..) Og jeg gikk tilbake i senga, og slukna nesten umiddelbart.. Kunne det være for lavt blodsukker jeg hadde? At kroppen hadde "abstinenser"? Skal teste ut dette med å spise litt før jeg legger meg...

... noe som leder meg på neste spørsmål..

2. Jeg er fullstendig sulten-løs. Magen kan rumle som besatt, men etter f.eks en atkinsbar, så er jeg mett resten av dagen. Det er ikke mye i en sånn en, så det sier seg selv. Har dette noe å si for forbrenningen?

Jeg føler meg ellers veldig vel på lavkarbo, selvom de rundt meg er en smule bekymra da jeg har hatt anoreksi to ganger. Men jeg er 100% sikker på at jeg aldri mer skal tilbake dit, denne kuren gjør at jeg kan spise det jeg vil og det går greit.. Hva er vel bedre enn det? (sett bortifra at jeg ikke orker ete nett nå..)

Er intolerant mot melkeprodukter, soya, egg, gluten, sukker og gjær - er ingen enkel ting å passe på på lavkarbo, men jeg tar utfordringen!
tinamejo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat